Saturday, 28 May 2011

hAndPh0nE




Entry tuk kali nie aku nk citer psl HANDPHONE...Citer nie bermula mse aku kt matrik dlu...Haha :p

Kalu nk taw,aku nie kalu sehari x meNYAKAT org mmg x boleh...Rse mcm X LENGKAP jew idup...Mangsa aku x lain x bukan dak class aku r (A2P2)...Antara yg SLALU kena HANIS ngan NAD jew...NISA kadang2 jew aku NYAKAT (takut ckit ngan dye)...Hehe :p ...Aku mmg SENTIASA ade IDEA nk nyakat org...Nsib kowg r kalu kena...Huhu :p ...Makin nk HABIS sem,makin RMAI yg kena nyakat ngan aku...Kadang2 ngan dak KULIAH pn aku kenakn...Cian kt SYAHIRAH & FARAH...Hahahahaha (gelak owg JAHAT)

Tp bkan tu yg aku nk citerkn skang...Aku nk citer psl HANDPHONE...Mangsa pertama aku adalah NADIA...Citer dye mcm nie...Mse tu bru pas balik OUTING...So,rmai2 lepak kt Cafe A mkn KFC yg kteowg beli td...Tgh2 dok KHUSYUK mkn,aku memulakn xtvt aku iaitu amik hp Nad...Pas pi basuh tgn baru NAd pasan hp dye dh HILANG...Naik GELABAH gak aku tgk dye...Rse nk GELAK jew mse tu...Hehehehehehe :p ...Tp aku TAHAN sbb nk kenakn dye punyer psl...Haha :D ...Nad punyer r tnye sowg2 spe yg nmpk hp dye..Aku buat BODO jew la...Org x BERSALAH la katakn...Yg paling BEST,NISA pn sekongkol ngan aku...Dye pn wt x taw jew bile NAD tnye...Risau punyer psl,Nad pinjam hp spe ntah MISKOL hp dye...Nsib BAEK dr awal mmg Nad SILENTkn hp dye...Kalu x KANTOI aku...Agak lme jugak r hp Nad ilang tanpa dijumpai...Hehe :p ...Tunggu punyer tunggu terKANTOI gak sbb Nad nmpk SOMETHING dlm POKET baju aku...Haha :p


X habis ngan Nad,aku kenakn YAYA plak...Yg nie TRAGIS ckit...Smpi MENANGIS kowt...Kali nie tmpt kejadian di Cafe B...Mse tuk nk mkn PETANG....Minah nie pn ske MAIN hp cam Nad gak (org ade PAKWE r katakn)..Aku amik hp dye mse dye pi BASUH tgn gak...Sbb tu jew MSE yg sesuai tuk aku sorokkn hp...Kali nie aku sorokkn hp dye dlm BEG jew sbb baju aku aritu xde POKET r plak...Tgh SYOK2 b'sembang baru dye pasan hp dye HILANG...Naik GELABAH dye gak aku tgk...Mmg nk GELAK tp TAHAN jew...Hehehe :p ...Tp yg aku RESPECT ckit mse hp dye ilang taw x ape???Yaya ckp dye TAWAKAL jew hp dye ilang,nk wt cmne kn...Yaya siap ckp nty bleh BELI hp baru...Pergh...Ayat mengancam...Kah3...Aku ingat dye mmg TAWAKAL r,last2 dye NANGIS plak...Naik TAKUT r aku..Dh r RAMAI org kt Cafe tu...Nty dowg pk ape plak aku wt kt si Yaya tu...Huhu :D ...Ingat nk RAKAM dye NANGIS tp x sempat sbb dye dh GELAK & kembali kpd riak muke yg asl lpas aku PULANGkn balik hp dye...


Mangsa ke-3 aku adalah Ain...Mmg susah ckit nk KENAKAN dye nie...Org BIJAK PANDAI r katakn...Tempat kejadian masih sme iaitu di Cafe B...Aku sorokkn hp dye mse dye pi BASUH tgn gak...Tp dye mmg BIJAK sbb dye mmg taw aku yg AMIK...Yela,dgn KES2 sblum nie,mesti dye dh boleh AGAK kn...Hehe...Ain nie COOL jew mse carik hp dye...Sbenarnye aku x sempat sgt nk sorokkn hp dye sbb mse aku amik uh dye dh nk dekat smpi kt meja mkn...So aku sorokkn jew bawah beg Kechek...So,PROBABILITY utk dye jmpe mmg BYK...Mmg Ain jmpe pn hp dye & kteowg gelak rmai2...Hahahahahahahahaha...So,tuk citer Ain xde r PNJG sgt...Kui3 :)


Mangsa terAKHIR aku adalah SALWA...Yg nie lg TRAGIS sbb DUA2 nangis...Tp aku ckp  JUJUR r mmg aku xkn LUPEkn KISAH nie...Ingat smpi BILE2...Tmpt kejadian tmpt sme....Kali nie di Cafe A...Mse uh sehari sblum hari t'akhir kt MATRIK...Tgh2 duk lepak sembang kt Cafe A,aku dgn sepantas KILAT mengambil hp Salwa sbb mse uh dye bwak 2 hp...So dye x bpe nk PRASAN aku amik hp dye...Taw npe aku nk kenakn dye sgt aritu???Sbb aku GERAM sgt sbb asl aku ckp ngan dye,rupenye aku ckp sowg2 sbb dye ngah dgr earphone...Spe x sakit hati kn bile kite ckp org tu buat x dgr jew...Tp bkan tu yg aku nk citerkn...Aku nk citer nie,bile masing2 nk balik bilik sniri...Salwa minx hp dye kt aku...Aku ckp r aku x taw & aku x amik...Org PANDAI b'lakon r katakn...Aku rse Salwa taw aku amik sbb dye ckp nty PULANGKN balik hp tu ptg nty mse kuar jln2...Pastu dye balik bilik dye tnpa meMINX dgn KERAS hp dye kt aku...So,aku pn MALAS r nk PULANGkn skang sbb aku ingat nk PULANGkn PETANG nty...Sepnjg nk tunggu waktu PETANG,Salwa ade msj aku gne hp Kechek...Ayt dye lbih kuwg cmnie r..."Nty pulang hp tu ptg nty & kalu ade sesape CALL swoh call no. 1 lg"...Pada mulenye Salwa mmg taw aku amik tp dye ckp dye ade nmpk pakcik cafe pegang hp dye...So,itu telah menambah keRAGUan di dlm hatinya...Dye asyik CALL jew hp dye dgn pelbagai jenis no. telepon...Tp aku x angkat pn...Rupe2nye Salwa dh MENANGIS di bilik Masrah...So,aku ngan rse b'SALAH pi r anta hp dye balik...Ingat nk GELAK2 r...Alih2 aku yg NANGIS sbb SEDIH bile Salwa ckp something...Huhu :(


Conclusionnye,tmpt kejadian adalah sme w'pun mangsa berlainan...Hehe...


Sekali lg aku nk MINX MAAF kt SUME yg aku dh KENAkn...Aku wt sume tu sje2 jew...Sekadar tuk HIBURkn hati masing2...


Salam SAYANG dr ku aLiaezRie...
PEACE :D



No comments:

Post a Comment