Monday, 13 February 2012

C-I-N-T-A !!

Biji rambutan tercekik di halkum ,
Assalamualaikum ..

Seksyen 9 ade Plaza Masalam ,
Waalaikummussalam ..

HAHA*
Mari berPANTUN di entri kali nie ..

Ade sesape nk BELI tak ??
Tak MAHAL un ..
RM 1 tuk satu pantun ..
HEHE*

Tp macam biase r ,
Bukan tu yg aku nak cerita an kt entri aku kali nie ..
HUHU*

Td , mse ngah selak2 fail PENDIDIKAN ISLAM mse kt matrik dlu ..
Tetibe t'jmpe satu kertas nie ..





Bile tgk kertas uh terGELAK aku ..
Mne taknye ..
Dlm kertas uh tercatit TAZKIRAH yg aku kena bg kt class dlu time klas Agama ..

Bile ckp psl kelas agama ..
Ha , nie kau nk citer ckit ..
Kerana NILA setitik , habis ROSAK susu sebelanga ..
Tp aku kasi tuka ckit ..
Kerana tak HAFAL satu surah nie , habis setiap kali kelas nme aku diSEBUTnya ..
HAHA*

Nama ustazah uh aku dh lupe skang ..
Cmne r student leh LUPE nme cikgu dye an ..
DAHSYAT tul aku ..

Tajuk tazkirah yg aku pilih mse uh ,
C-I-N-T-A ..
Mmg kena r dgn tarikh hari nie ..
Tp tak boleh sambut aw ..
HARAM !!

Nak bce tak tazkirah ape yg aku bg aritu ??
BESTTTTTT :)
Kalu nak bace , SCROLL lg mouse kowg ke bawah ..
HEHE*

Kite sering m'dgr istilah CINTA ..
Malah , kita un byk kali b'CINTA ..
CINTA ade kuasa dan kuasa ..
Kekuatan CINTA sebenarnye bukan sekadar yg dilihat dlm filem ,
Tetapi CINTA mesti diHAYATI dan memerlukan PENGORBANAN ..

Jika kita b'cerita mengenai CINTA ,
Kite  perlu ade perSAMAan ..
Ibarat memutar satu lagu di radio ..
Lagu yg diputar biarlah melalui FREKUENSI yg betul ..
Maknanye "GET THE SAME CHANNEL" ..
Gelombang yg betul baru dpt m'dgr suara yg betul ..
Jadi , CINTA sejati ialah CINTA yg 'ONLINE' ..

Apabila memperkatakan CINTA , perlu ade keJUJURan dan PERNGORBANAN ..
CINTA ialah memBERI dan bukannye MENERIMA ..

CINTA bukannye 'apa yg sy dpt dr awk ' tp CINTA ialah 'apa yg sy boleh lakukan utk awk' ..
Jika mahu owg menCINTAi kita , kita mesti menCINTAi owg itu t'lebih dahulu ..

Apa itu CINTA ??
CINTA jika diperhatikan pd perkataan Inggeris ,
L-O-V-E ..

L membawa makna 'Loyal to the principal' ..
Iaitu owg berCINTA mesti ada ciri keTAATan pd prinsip ..

O maknanye 'Obey to hot feeling' ..
Iaitu buat tanpa berbelah bahagi ..
Dlm ISLAM menganjurkan kepatuhan 'kami dengar kami taat' ..
Taat bukan shj di akal tetapi di hati yg paling dlm ..

V ialah 'Victory' ..
Owg berCINTA mesti meMENANGkan owg yg diCINTAi ..
CINTA pd keluarga UTAMAkan keluarga ,
CINTA pd syarikat UTAMAkan syarikat dan
CINTA pd AGAMA UTAMAkan ALLAH ..
Jika CINTA pd Allah biarlah b'orientasikan Allah ..
Maknanye utamakan Allah ..
Jika mkn cari yg HALAL ,
Jika b'pakaian biar menutup aurat ..
Tetapi kadang2 kasut berJENAMA tetapi SOLAT tidak berjenama ..

E ialah 'Enlighment' iaitu sejajar ..
Jd , jika owg b'CINTA biarlah sejajar shgga tak boleh dipisahkan lg ..
Itu namanye SEHATI SEJIWA ..

Ha , PENAT tak bace ??
Ke nak bace lg ??
HEHE*

Tazkirah uh yg aku bg dulu ..
Tp aku tak tahu dlu samada dak class aku dgr @ tidak sbb aku nie jenis cakap LAJU ..
Maybe dowg takleh bape nak tangkap ape yg aku ckp ..
So , kali nie aku TULIS ..
So , HARAP kowg b'TAMBAH paham ..

Tp , sebelum aku TAMAT an entri aku tuk hari nie ..
Aku nk tunjuk an rse tak puas hati aku ..
HEHE*
Suspen tak suspen tak ??
HAHA*

Dlu ustazah swoh bg tazkirah ikut giliran ABJAB ..
Mmg SAH2 r aku kena dlu sbb nme aku huruf A ..
Tp xpe , nasib baek ade AIN , so dye yg bg tazkirah dlu ..
HUHU ..

Class agama ade 2 kali seminggu ..
Dak class aku ade 25 owg ..
Tolak Cina 2 owg tinggal 23 ..

Yg aku tak puas hati ,
5 owg terAKHIR tak kena sbb mse uh dh nk 
END OF SEMESTA 1 ..
HAHA*
Untung r kowg ..
Tp aku tetap nk MENTION nme kowg ..

Bole tak cenggini ??
Ade aku kisah ..

Wani , Salwa , Hawa , Jaba & Zulaikha ..
HAHA*
Gelak owg JAHAT ..

Sekian ..
Assalamualaikum & Take Care ..
* Mintak maaf kpd nme2 yg aku mention kt ats nie ..
Sje jew nk bg kowg POPULAR ..
HEHE*

P/s : Kaka 'Atikah Hana ..
Sy curik lagu awk ea ..
Ampunnnn ..
HAHA*

2 comments:

  1. ehhhh.... alia !! aku bg tazkirah k... on the spot tau... yang aku cakap pasal exam bagai tu.. nampak sangat x igt aku.. sob..sob..sob...

    ReplyDelete