Wednesday, 29 February 2012

SHARING IS CARING !!

Pi skolah naek van ,
Assalamualaikum kawan-kawan ..

Pelakon Bicara Hati nmenye Zahlia ,
Ye , Waalaikummussalam Alia ..

Bgus an , aku bg salam aku sniri yg jawab ..
Xpe2 , tambah PAHALA  ..
HAHA*

Ok , topik kite ari nie , seperti yg terpangpang kt ats uh ..
"SHARING IS CARING"

Hurmmm ..
Ape maksud bnda nie sebenarnye ek ??
Ade sesape yg nk bg PENDAPAT ??
Bole2 , Sharing an caring ..
HAHA* :P

Dlm duk menghitung hari nk balik JengKorea nie ..
Tetibe terINGAT something ..
Ingat psl Sharing Is Caring nie r ..

Nme lecture nie Sapidih ..
Tp mse dye mule2 masuk , kteowg lebih kenal dye panggilan ckgu Sabah ..
Sbb dye asal dr Sabah ..
Lg un cre dye ckp mmg bunyi Sabah dh ..

Aku paling RESPECT ckgu nie sbb dye tahu sume bnda ..
Even mse uh dye ajar kiteowg subjek BUSINESS jew ..
Tp dlm mse yg sme , dye leh ajar subjek ACCOUNT , ECONOMY dll ..
Dan kerana itu jugak , class kiteowg BOLOT hadiah terBAEK dr Londang tuk subjek Business ..
Mmg r ats usaha masing2 , tp ________
[please FILL in the BLANK]
HAHA*

Aik , lari topik dh nie ..
Jenuh nk KEJAR nie ..
HAHA*

Sebenarnye , ckgu Sapidih prnh ckp ..
Kalu kamu mkn or minum apape ..
Kongsi r ngan owg laen ..
Sbb dye ckp ..
Dlm bdn kite ade enzyme ..
Btul ke aku EJA uh ..
Bia jew la ..
Yg pntg kowg paham ape yg aku nk citer nie ..

Dgn adenye enzyme uh ,
Enzyme uh akan di TRANSFER ke owg laen ..
Means , kalu si A nie bdak yg PANDAI GILER TAHAP CIPAN ..
And si X nie bdak yg PANDAI gak tp kureng cket r dr bdak A nie ..


Kalu dowg berKONGSI makanan or minuman ..
Kemungkinan besar , bdak X nie un boleh jd 
PANDAI GILER TAHAP CIPAN 
mcm bdak si A ..


HAHA*
Kowg PERCAYE ke ??
Kalu tak caye , kowg leh TEST sniri ..
Aku prnh TEST ..
So aku tahu r nie KEBENARAN atau un KEPALSUAN ..
Yela , aku bukan budak PANDAI sgt ..
Sbb uh aku test bnda nie ..
HAHA*
[okay , aku tipu jew]


Tamat dh tuk citer uh ..
Nie nk tmbh ckit ..
Sharing is Caring nie sebenarnye mmg betul un ..
Tp citer kt ats uh NTAH r ..
Aku just citer balik jew ..
Kalu kowg nk percaye ikut kowg r ..
Kalu taknak percaye un xpe ..
Ade aku kisah ..
[tgn ats bahu , mata tgk ats]


Bnda nie sume kowg boleh tgk kalu kowg prnh rse duk kt asrama ..
Mcm aku dlu ..
1 aras , sebelah kepak jew ade 7 bilik ..
Tp bilik nombor 7 tak diguna an sbb sbb sbb ..
HA HA TAK TAHU ..
So tinggal 6 bilik jew r ..
1 bilik 4 owg ..
6 bilik x 4 owg = 24 owg/aras


Berbekal 24 owg nie ..
Hanya 1 cerek dan hanya 1 seterika disediakan ..
So PANDAI2 r hidup an ..


Tp bgus asrama buat cmnie ..
Sbb ia mengeratkan HUBUNGAN silaturrahim ..
Sbb bile nk gne brg2 diats , dowg perlu tanye ngan owg dlu sbelum gne ..
Sbb mne leh main amek jew an ..


Yela , mne tahu dak uh mse uh ngah betul2 LAPAR ,
Pastu pi r masak air kt luar ..
Pastu balik bilik jap sbb nk amek brg2 memasak MAGGIE ..
[padahal mangkuk ngan sudu jew un]
Tp bile dye kuar nk pi amek air panas td dh xde ..
Owg laen dh amek ..
Tak kesian ke ngan bdak uh ..
Kesian an ..
Dh r xde duit nk beli makanan , pastu kena mkn maggie jew , pastu air panas dye owg amek plak ..
Conclusionnye , MASAK LA BALIK AIR PANAS UH ..
HAHA*


Tu jew r citer tuk hari nie ..
Sekian , Assalamualaikum & Take Care ..
Peace No War .. :)


2 HARI LG BOLEH BERMANJA-MANJA DI TANAH AIR TERCINTA ..

1 comment:

  1. hahaha...okeh pasnie bole pegi bilik lecturer mintak kuih ke ape2 yg ader lah hahahahha...

    ReplyDelete