Tuesday, 29 May 2012

NA NA NA NA NA GANU KITE .. (PART 3)

Terusan cerita dari 
NA NA NA NA NA GANU KITE (PART 2) ..

Date :  26 May 2012
Time : 10 a.m - 10 p.m

Venue :  PASAR PAYANG

Kak Fiza ade pesan , kalu nk beli barang kt cni , jangan ckp bahasa asing ..
Katanye , nty penjual bg harga MAHAL ..
So kteow decide n jd BISU jew ..
HAHA*

Aim pertama aku beli sampai cni  adalah nak cari baju
I LOVE TERENGGANU ..
Yela , aku nie an pengumpul baju TOURISM ..
Kalu boleh sume negeri aku nak ..
HEHE*

Carik punyer carik , akhirnye jmpe ..
Harga dr RM16 leh kurang sampai RM12 jew ..

    Tak dapatnye RM10 sehelai ..


FYI , aim aku nk carik baju an ..
Nak gak bg tahu aim yg lelain ..
Aim Suhaimi nak carik TEPAK SIRIH ..
Aim Afni nak carik SAMPIN SONGKET ..

Adakah memasing dapat memenuhi impian masing-masing ??
Ermm , LU PIKIRLAH SENDIRI ..
HAHA*

Lpas dah penat cuci mata kat Pasar Payang , kteowg un gerak nk pi Muzium Negeri plak ..
Tp sebelum gerak , nie ade ckit SNAP-PIX kteowg kt Pasar Payang ..


Haaaa , Husna un ade untuk meMERIAH an suasana ..
HEHE*


Haaaa , lupe nak bg taw ..
Yg kakak CHOMEL yg duk sebelah Afni uh namanye kak Lisa ..
Kak Lisa nie r yg bertanggungjawab membawa kteowg jejalan pusing Ganu nie ..
Kirenye a.k.a DRIVER r ..
[kak Lisa jgn mara ea]

Haaa , lupe nka bg taw gak ..
Bpe banyak lupe dah ..
Sebelum nak gerak , tetibe ade nmpk kertas SAMAN kt wiper kte kak Lisa ..
Adooyaaaii ..
MALANG mmg tak berbau ..
HAHA*

Nak tak nak kena bayar gak saman uh sebab makin lama HOLD makin banyak kena banyak ..
Ala , RM5 jew ..
HEHE*

Lpas dh bayar saman kt tingkat 9 MBKT ,
[nak bayar un kena naik tingkat tetinggi]
We are on way to Muzium Negeri Terengganu ..

Venue : Muzium Negeri Terengganu


Fuyoooo , muzium nie mmg besar ..
Kalu tak salah , nie muzium terbesar kowt kt Malaysia ..
Kalu tak salah la ..
MALAS nk GOOGLE ..
HEHE*

Nak masuk muzium nie kena bayar RM5 sowg ..
Tp memandang an tiket RM5 dah habes , so salah sowg dr kteowg dapat FREE ..
Yeayyy , mstilah yg paling MUDA dpt FREE an ..
HAHA*

Pas dh penat pusing-pusing 1 muzium , memasing perut dh LAPAR ..
So , pi makan jap ..
Makan ape ??
Makan biase2 jew ..
Takde yg ISTIMEWA un ..

Venue : Taman Tamadun Islam

Pas dh abes makan , masih meneruskan perjalan ke
Taman Tamadun Islam ..
Kt cni r yg ade Masjid Kristal uh ..
Cantikkkkkk ..

Antara SNAP-PIX





Cantik bukan !!
HEHE*

Pas dah PENAT melihat keindahan alam di Masjid Kristal ,
We are on way to rumah Kak Nor ..
Kak Nor nie kakak sulung kak Fiza ..

Duk lepak-lepak jap umah dye , solat n rehat sebentar bersama kepok lekor ..
Sempat gak pi kait buah CJ 7 kt belakang umah kak Nor ..
Bak kata Uyiz , buah CJ 7 nie buah pelam ..
HAHA*

Dalam pkul 5 kuar untuk meneruskan perjalanan semula ..
Now, we are on way to Pantai Batu Buruk ..
Buruk ke ??
HEHE*

Venue : Pantai Batu Buruk

Kt tepi pantai nie ade owg jual layang-layang ..
RUGI r an kalu tak main ..
Satu layang-layang RM4 jew ..
Tak mahal un ..

Berbekal pengalaman yg ade, kteowg un menerbang an laying-layang itu ke langit ..
Tinggggiiiiiiiii ..
Seronok dapat naik an laying-layang ..


Sambil-sambil uh , makan buah pelam yg kait kt umah kak Nor td ..
Sedappppppnyee .. J

SNAP-PIX di Pantai Batu Buruk ..



Pas dah penat menenang an jiwa kt tepi pantai uh ..
We are on way to Masjid Terapung plak ..
Betul ke masjid nie terapung ??
Nak tahu kebenarannye dtg la ke Terengganu ..
HAHA* :P

Venue : Masjid Terapung


Benti kejap jew kt cni sbb memandang an masa amat menCEMBURUi kiteowg sume ..
HUHU*
Tp sempat r jugak makan cucuk-cucuk kt cni ..
P/s : Suhaimi kena tinggal ngan kak Lisa sbb LAMBAT sgt masuk kete ..
HAHA*

Hari un makin malam ..
So , kteowg decide tuk makan kt luar jew ..
Ape nme tmpt makan tu ek ??
Lupe r plak ..

Tp yg penting , aku ngan Suhaimi betul2 serender dh nk makan sbb perut dh terlampau KENYANG ..
Membazir jew order TOMYAM , ABC etc ..
Rugi2 .. :(

Pas abes makan terus balik umah ..
OTW nk balik umah kak Fiza kena lalu 1 bukit nie ..
Nme bukit uh Bukit Bauk ..
Kak Fiza ngan kak Lisa cakap tempat nie KERAS ..
So , mmg aku beristighfar jew r dlm kete ..
Yela , takut gak ade bnda yg tak baek jd ..

Smpi2 umah terus tido sampai nak mandi un tak larat dh ..
Tp , aku sowg jew r yg tak mandi ..
Yg laen masih berDAYA nk mandi ..
HEHE*

So , THE END for 26 May 2012 ..

To Be Continue ..
Sabar2 ..
Cite tak abes lg ..
Kteowg kt Terengganu uh 5 hari kowt ..
So msti r banyak citer an ..
HAHA*








NA NA NA NA NA GANU KITE .. (PART 2)

Seperti yg dinanti-nantikan ..
NA NA NA NA NA GANU KITE (PART 2)
Msti tak sabar nk bce an ??
Kalu ta, takkan kowg tekan link nie an ??
HAHA*


Pada tarikh 25 May 2012 , tepat jam 1.45 p.m. bertapaknye kaki kteowg di terminal Dungun ..
Sambil menunggu kehadiran ayah kak Fiza , kiteowg bincang bas ape nak naek bile balik nty ..
Ambooii , baru sampi dah pk bas nak balik ..
Yela , RINDU Family r kata an ..
HEHE*

Tunggu punyer tunggu , akhirnya sampai gak ayah kak Fiza ..
Dengan penuh gaya , ayah kak Fiza datang dengan menaiki KANCIL ..
Bilang punyer bilang , kteowg 5 owg campur ngan ayah kak Fiza dah 6 owg ..
Guane ..
Nasib baek r Afni , Eqin & kak Fiza nie kecik ..
So , duduk beriba la jawabnye ..
Suhaimi duk kt depan dan ditimbuni dengan banyak beg ..
Ayah kak Fiza tak berani nak lalu ikut Bandar so ikut jalan kampong jew , sbb katanya LEBIH muatan ..
HAHA*

Dalam setengah jam , akhirnya sampai jugak kt umah kak Fiza iaitu di Felda Kerteh ..
Ya ,
WELCOME TO TERENGGANU ..

Duk ilex-ilex jap , amek2 angin jap , buang2 angin jap ,
Oooopppsss terLEBEH sudah ..
HAHA*
 sbb lpas nie nak pi jejalan kt Tasek Puteri sambil anta Eqin balik umah dye kt Gajah Mati ..

Pkul 5 gerak kuar dr umah ..
Dengan menaiki kancil manual ,
[seb baek manual , kalu AUTO guane agaknye Suhaimi nak  bawah]
HUHU*

Sampai-sampai jew kt Tasek Puteri ,
Tetibe PELIK sbb kenapa owg rmai sangat ..
Rupenye baru jew ade owg mati kt ctu ..
Katanye MATI LEMAS ..

Oo0o0o0o eeeemmmm giiiiii ..

So xde rezki r nk jejalan kt Air Terjun ctu ..
[kalu leh lalu un msti SERAAAAMMM]

Tp an , air kt Tasek Puteri nie mmg JERNIH ..
Kalu tak caya leh tgk gmbr kt bawah nie ..




Jernih an ??
Sampai leh nmpk kayu yg kt dlm air uh ..
Tak macam air kt Sungai Pahang ..
Macam Air Teh dh ..
*kutuk Pahang nmpk !!
HAHA*
Gurau jew ..

Antara SNAP-PIX kteowg kt Tasek Puteri ..



Gambar tak banyak sangat  kat cni sbb memasing masih MALU untuk bergambar ..
MALU ke ??
HAHA*

Lpas dah penat-penat tengok pemandangan kt Tasek Puteri , kteowg un anta r Eqin balik ..
P/s : Eqin baru PINDAH umah baru ..
HEHE*

So , TAMATlah citer untuk 25 May 2012 di Terengganu ..

So , please wait for
NA NA NA NA NA GANU KITE .. (PART 3)






NA NA NA NA NA GANU KITE .. (PART 1)


Budak-budak tengok cerita Backom,
Hai kawan-kawan Assalamualaikum .........

Ya ya ya ya ya ya ya ..
Blog nie mmg akan beroperasi bile tuan empunya blog nie cuti jew ..
Dengan ASSIGMNENT yang berLAMBAK-LAMBAK mmg tak r aku nk HAPDET blog selalu ..

Hidup di Sem 2 nie mmg berTAMBAH busy ..
Tambah-tambah lagi , skang nie dh duk luar ..
Pergh , penat dye takyah cakap ..
Nauzubillah ..
Hanya TUHAN saja yg tahu ..
Klas dr pagi sampi r ke malam ..
Dengan kelas GANTI nye ..
Aduyaaaaiiii ..

Aiy0y0y0y0y0 ..
Macam dah LARI tajuk jew ..
Takpe-takpe ..
Masa  masih BANYAK lg untuk kowg terus CONTINUE tuk bace cite nie an ??
HAHA*

Okay, ceritanya bermula sekarang ..
Tak TIPU , SEYES ..

Pada suatu hari , ade seekor sang semut dengan seekor sang harimau sedang berjalan-jalan ..
Ceh-ceh , dah macam citer kanak-kanak dah ..
Melampau ..
HAHA*
[gurau jew]

Citer dye macam nie ..
Kalu tak silap , sem lepas geng2 kiteowg ade cakap nak pi Terengganu ..
Tapi tak terLAKSANA un ..
[sibuk r kata an]
And kiteowg dapat tahu , mak Kak Fiza dah beli CADAR baru bile dengar kiteowg nak datang ..
So , macam tak sedap r bile owang Ganu dah beriya-iya , tapi kite main-main ..


So , sem nie ..
Memandang an dapat cuti seminggu dari UiTM sempena cuti Hari Gawai ..
Ape lagi ..
Na na na na na  Ganu kite ..
HEHE*

Nak balik Ganu awal punyer pasal ,
Kteowg [Suhaimi , Afni , Eqin & Kak Fiza] sanggup PONTENG class Ustaz & class Pn. Naliza ..
Nie mmg case BERANI MATI r ..
HAHA*

Alhamdulillah Ustaz OKAY jew ngan kteowg , just Pn. Naliza jew yg ~!@#$%^&* ..
HAHA*

Pkul 7.15 a.m kiteowg dah gerak dari Jengka Mahkota ..
Excited nk MELANCONG r kata an ..
Target nak sampai Temerloh dalam pukul 8.00 a.m ..
Alih-alih , tayar kete Suhaimi BOCOR kat Lubok Kawah ..


Nasib baek nak dekat sampai dengan umah Suhaimi ,
So datanglah superMAK iaitu mak Suhaimi dengan kereta penyelamat yang laen ..
Maka terSELAMATlah kiteowg dari segala DUGAAN ..
HAHA* :p

Duk lepak-lepak jap umah Suhaimi sambil makan Nasi Lemak buatan Kampung Bangau ..
Ummmppp , kesedapnya sehingga ke tulang sum-sum ..
HAHA*

Tepat pukul 9.00 a.m bas Transnasional ke Dungun dah pun kelihatan kat terminal Temeloh uh ..
Maka , bermula lah JOURNEY kteowg ..
Yeayyyy .. J

Perjalanan dari Temerloh ke Dungun mengambil masa selama 5 jam ..

TO BE CONTINUE ..
Jgn lupe pada hari dan masa yg sama , sampai ketemu di 
NA NA NA NA NA GANU KITE .. (PART 2)
plak ea ..
HAHA*