Sunday, 26 May 2013

DARI JENGKA KE SEREMBAN !!

Assalamualaikum (:

Just nak share pasal pengalaman aku

" DARI JENGKA KE SREMBAN "

Macam menarik jew kan sampai nak share2 kt owg swoh bace .
Suke hati titew la kan .
HAHA*

Satu HariBulan Lima DuaRibuTigaBelas .

Beli tiket pi Pekeliling dari Jengka pukul 8 pagi .
So , da sah2 la an kena bangun pagi even hari cuti un .
Yang cuti pekerja jew , student ta cuti .
Ngeh ngeh ngeh .

UiTM Jengka nie ade masalah ckit bile student Diploma takde .
Nampak sangat mengANAK TIRIkan bebudak Degree .
Kasihani larh kami , kami pun pelajar jugak .

So memang da tahu awal2 yang van nak pi bandar takkan ade .
Seb baek gua ade motor .
So , swoh Ari jew r yg anta pi bndr .
Seb baek ari pandai bawak moto .
Tingkayu Ari .
Sayang lebey larh .
HUHU*

Pukul 8am naek bas .
Macam biase , xtvt yang biase di lakukan oleh sume owg bile berada di dlm bas .
"TIDO"
zZzZz

Alarh , aku an mabuk kenderaan .
So mg WAJIB r kena tido kalu naek bas .
HEHE*

Sampai pekeliling pukul 10 lebey .
Haaaa , mule larh gelabah .
First time la kata kan .

Owg selalu cakap .
"Malu bertanya SESAT jalan"
Dan kami ta sesat pun .
Kena r ramah walaupun ta kenai owg uh .

Naek LRT dari Titiwangsa sampai ke Bandar Tasik Selatan (BTS)
Sepatutnya smpi BTS larh .
Tapi tapi tapi .
Kiteowg SALAH naek LRT rupe nye .
Bikin malu jew .

Salah budak uh r jugak .
Aku yo yo ooo jew tanye dye nie LRT nak pi Sri Petaling ke ??
Dye angguk jew .
So aku naek jew r .

Haaaaa , mcm lupe citer sesuatu larh .
Kite masuk IKLAN jap ea .
HEHE*

Actually , aku ta pi sowg un Seremban nie .
Aku pi ngan Daya a.k.a budak kechik .
Aku teman kan dye jew pi amek kete kt kawan dye .
Alarhh , lagi pun ta buat ape pun kt kolej cuti2 nie .
Aku an takde button OFF .
So mmg pantang r kena ajak an .
HAHA*

Okaaayy , sambung balik cite .

Lega bile da naek LRT .
Bajet betul larh .
Nak tunggu Ari angkat call mmg alamatnya kteowg kena tinggal r ngan LRT uh .
HAHA*

Budak yang aku tanye tu un sama destinasi ngan aku .
Nak ke BTS jugak .
Tapi ntah macam mane .
Kteowg salah naik LRT .
Sepatutnya naek LRT pi Sri Petaling .
Tp LRT yg kteowg naek nie pi Ampang .
HAHA*

Owg yang biase naek pun bole salah , nie kan pulak kteowg yg first time nie .
Mmg bantai gelak jew r kan .
HAHA*

Bile da salah kena r patah balik pi Jalan Chan Sow Lin .
*muke malu*

Sementara menunggu LRT Sri Petaling smpi .
Daya nie duk ngok ngek ngok ngek r ngan budak yg tolong kteowg uh .
Ngok ngek ngok ngek jugak , tapi ta tanye NAMA un .
UMO jugak yg di tanya kan .
Sampai sudah ta tahu sape nama budak pompuan uh .
HAHA*

Akhirnyaaaa , sampai jugak kt Bandar Tasik Selatan .
Fuyoooooo , first time jejak kaki kt ctu even aku owg Selangor .
Fuyooo , fuyoooo , fuyoooo .
HAHA*

Bile da smpi ctu , aku ngan budak uh da laen destinasi .
Dye naek bas , kteowg naek KTM .
Maka , mmg kena berdiri di atas kaki sendiri la kt BTS nie .

Jangan GABRA Daya , kalu Daya GABRA , akak lagi GABRA .
HAHA*

Sonang yo sebenarnya .
Beli tiket ke Seremban .
Tunggu kt platfom .
Naek KTM .
Duduk .
Dan ...
"TIDO"
HAHA*

Finally , we arrive safely at terminal Seremban .
Agak kebas buntut jugak r duduk lelama dalam KTM uh .
Btw , its a FUN journey .
For me larh  .

Sampai Seremban .
Singgah makan .
Amek kete .
Dan pulang semula ke Jengka .

Nak balik Jengka nie un satu masalah jugak .
Tp jangan bimbang .
Kak Alia an ade .
Hidup kena RILEXXX .
HEHE*

Bak kata FanaZabil , mule2 carik jew signboard ke Kuala Lumpur .
Pastu bile da smpi KL carik larh signboard ke Kuantan pulak .
Mmg CONFIRM takkan sesat .

Dan kami dengan selamatnya sampai ke Jengka .
Alhamdulilah .

Sekian (:

No comments:

Post a Comment