Wednesday, 29 May 2013

MOTO TA BOLE BERENANG !!

Yeahhhhh .
Kembali lagi bersama saya .
DJ Ashiqin .
*berangan jd DJ jap*
HAHA

Assalamualaikum .
Hari nie nak cite ape ehh ??
Hurmm .

"MOTO TA BOLE BERENANG"

Seingat aku hari kejadian adalah hari Ahad .

Alkisahnya .

Petang jogging ngan Daya .
Pusing satu UiTM .
Lalu kt tempat parking , nmpk MEMO atas kete Daya .
Kena alih kete by TODAY .

Lepas magrib baru nak alih .
Alang2 da naek kete , terus kuar pi makan .
Zila ade sekali .

Tapi malam uh mmg something gileeeerrr .
Ta still da dpt hidu ape yg something uh .

Rupe-rupenye .
Hambek ko .
Hujan selebat-lebatnya .
Kilat sambung menyambung .

No choice .
Nak ta nak .
Kena balik gak UiTM .
Tapi , moto pulak tinggal kt depan .

No choice lagi .
Aku kena gak bawak moto uh masuk smpi dalam .
Sebab pagi nty pukul 5 pagi aku da janji ngan 'Atikah nak amek dye kt depan .

Berbekal air hujan .
Ku redah jua jalan raya bersama Zila .
Zila ikut sekali sebab katanya BAHAYA kalu sowg2 .
Okaaayyy , mmg nmpk kowg SAYANG kt akak .
HEHE*

Nak dekat smpi Kolej Mat Kilau (KMK) ,
tetibe pulak kt selekoh ade banjir .
Aku testing bahagian depan .
Okayyy lepas .
Tapi bile da dekat tengah macam DALAM .
So kena rojer kt Daya yg kete ta bole lalu .

Lepas da buat u-turn , kena carik jalan laen tuk smpi kt kolej .
UiTM Jengka nie da r bulat .
So , pusing2 mmg kt ctu jew r .
Takde jalan laen .
-__-

Tapi tapi tapi .
HEHE*
Ade jalan laen larh .
Tapi kena pusing kowt jauh r .

Pi usha LINE dulu sbb takut BANJIR jugak .
Ye larh , kena ROJER kt Daya .
Sayang woww kalu MYVI masuk air .
HEHE*

Okaaayy , line CLEAR .
Nak pi carik Daya .
Alih2 , moto aku sangkut kt tempat banjir td .
Tu larh .
Gatal sangat nak lalu kt ctu .
Padahal tahu da td ta bole lalu .

Alaaaaarrrhhhh .
Bukan gatal sesaja lalu kt ctu .
Aku ingat moto aku pandai BERENANG .
Sbb uh aku lalu kt ctu .
HAHA*

Presssss punyer presssssss , ta gerak2 jugak .
Cuak ta cuak .
Hujan da r makin lebat .

Tapi aku mmg hangin gile ngan POLIS2 BANTUAN kt UiTM Jengka nie .
Langsung takde belas kasihan kt kteowg .
Padahal nmpk kowt moto aku ta bole gerak .
Bole jew buat BODOH .
Mmg aku ANTI kt kowg r smpi aku abes sem .
*menyampah*

Thanks r kt En. Asri sebab TOLONG marah kteowg .
HEHE*
Sorry En. Asri .
Ta sengaja :P

Aku nie semangat lebih .
Nak tanak , aku nk moto tu bole jalan gak .
Mmg dengan sekuat aty larh kan aku presssss moto uh .

Perghhh , alhamdulillah .
Bole gak jalan .
Terima kasih Ya Allah .
Engkau telah mempermudahkan segala urusan pada hari itu .

Parking moto .
Badan basah lencun .
Da r pakai baju kaler putih .
Seb baek pakai tudung LABUH .
HEHE*

Naek bilik .
Mandi .
Makan .
Buat assingment yg kena anta esok .
*ta pena berubah sikap last minit*
HEHE

Sekian .

Conclusion tuk cerita kali nie .
Moto ta pandai BERENANG k .
Take note .
HAHA*

No comments:

Post a Comment