Wednesday, 22 January 2014

TUHAN BAGI CASH JEW SKANG !!

Dari Melakaaa , ke negeri Pahaaaangg .
Singgah di Johor beli berangannn .
Kalau la tuannn .
Si canteeekkk pandaaaii ~~
*Okaayy , aku ta tahu da sambungan dye*
HAHA*

Tp itu bukan persoalannya .
Persoalannya .
Kenapa nak pi Pahang kena singgah Johor dulu ??
Ke aku yg salah lirik ??
Jeng jeng jeng .
HAHA*

Okaayyy , macam biase .
Topik aku tuk kali nihh .
"TUHAN BAYAR PAKAI CASH"
Takde HD da .
Bukan High Definition .
Tp HUTANG DULU .
HEHE*

Macam takut jew kan tajuk aku tuhh .
Nak nak taip pun takut jugak nihh .
Macam2 da yg berlegar kt otak nihh .

Hurmmmm -__-

Ape yg aku nak cerita nihh , berdasarkan pengalaman aku seniri .
Kalu dalam bahasa Inggeris , EXPERIENCE kata ko .

Sepanjang hidup 22 tahun nihh , ape yg aku nampak r kan .
Just CASH , no HUTANG2 .
Bertapa hebatnya kuasa ALLAH kan .

Ade pepatah kata .
Buat BAIK berpada-pada , buat JAHAT jangan sekali .
Ade sebab kenapa dowg buat pepatah nihh .

Aku nak citer , tp serba salah .
Sebab benda nihh , melibatkan hati dan perasaan owg laen .
Bile citer , takut ade yg terasa .
Kalu ta cerita pulak , ta seronok r entri aku kali nihh kan ??

*Sambil tekan2 kalkulator , tgh berkira nk cerita ke ta??*
:P

HAHA*
Aku amek mase 2 hari tuk pk pasal nihh .

Okaaayy larh .
Aku just tanak besar2 cerita .
Just aku nak bagi peringatan jew .

Zaman sekarang bukan macam zaman dulu lg da .
BerBEZA sgt .

Paling ketara ,
Dulu singgit bole beli nasi lemak + air sirap .
Zaman sekarang ??
Perghhh , jgn harap r .
Air sirap tu pun belum tentu lepas singgit .

Ehh jap , ade kaitan ke ??
Ta kisah larh .
HEHE*

Haaa , nie haaa .
Aku nak bagi nasihat .
Untuk kowg2 dan utk diri aku seniri jugak .

Sebelum buat ape2 , fikir dulu .
Kalu bole , fikir banyak2 kali .
Sebab ape yg kite buat sekarang , akan melibatkan mase depan kite dan melibatkan mase depan owg laen jugak .

Takde sape yg tahu ape akan jadi kn mase depan .
Except Nobita larh sbb dye ade Doraemon .
HEHE*

So sekali lagi aku tegaskan .
TOLONG FIKIR MASAK .
Smpi HANGUS pun takpe .
HAHA*

Bukan ape .
Sume owg tahu da aku rase .
Kalu kite buat BAIK , ALLAH akan bantu kite .
Tapi kalu kite buat JAHAT , ALLAH akan ??
Haaaa , pandai2 r pk seniri okaayy .

Aku tanak cakap .
Nty disalah erti kan pulak susah .

Yelarrhhh , aku nihh hanya larh manusia biase .
Ta PERFECT mane pun .
So paham2 seniri larh kan .

Benda da jadi depan mata aku .
Aku seniri nampak .
So takkan tanak sedar2 lg kan .

Mungkin da tiba masa aku .
So just take ur turn dan laksanakan dengan sebaiknya .

Okaayy larhh , cukup da kowt tuk entri kali nihh .
Aku nihh mmg kuat merapu .
Tp bile aku SERIOUS plz be SERIOUS too .
HEHE*

Takut ke ??
Rilexx bro .
Gurau jew .

Just before Im leaving ,
Ingat ape yg aku pesan td .

TUHAN BAYAR CASH JEW SKANG , TAKDE TUNGGU2 .

So fikir2kan dan selamat beramal .
Cau cin cau (:

Daaaaaa . BYE :P


No comments:

Post a Comment