Sunday, 1 May 2016

TOUGH JOURNEY !!!

01.05.2016
10.03PM

Assalamualaikum w.b.t

"TOUGH JOURNEY"

Al-kisah .

Fana jemput aku datang weeding dye 30.04.2016
Mase Fana memula jemput , dye minx alamat sume budak .
Aku adalah diantara yg ta bagi .
Bukan tanak bagi .
Takut kalu bagi , nty expectation Fana tggi utk aku datang weeding dye .

Day by day ,
Ramai mention 'Thanks Fana kad da smpi' .
Aku pun dalam hati , uhhh rajin dowg bagi alamat kt dowg .
So mesti la depa da berniat nak datang kan .
Sbb tu bg alamat .
HEHE*

So terdetik la kat hati , nak jugak kad .
Mesej Nisa tnye dye pi kena ta sbb dye pun salah seorg yg dpt kad .

Rupenyeeeee .
Tanpa aku sedar , aku pun sebenarnya dapat kad .
Bukan ta sedar sebenarnya .
Ta tahu .
Sbb Fana post ke rumah parents .
Kebetulan aku duk umah sewa da .

Check2 schedule , free pulak 30hb tu .
So decide nak pi larh .
Tp the prob is 'takde geng'

Alkisah nak bawak buah hati .
Tp buah hati busy pulak ngan eseimen .
Stress ngan eseimen .
HAHA*

Makin nak dekat 30hb , makin duk pk .
Nak bawak sape .
Nak pi dengan sape .
Kos berapa .
Sume la senang citer .

Last2, sehari sebelum decide da tanak pi .
Tp Zaty duk pujuk jum la pi .
Kite tong2 .

Haaaa , ayat tong2 nihh yg seronok nak dengar .
HEHE*

7.3o pagi terus gerak dr Sek 7 .
Memula nak ikut jalan Puchong , tp terlepas pulak .
So ikut Dengkil la ceritanyaa .

Nihhh mmg journey balun nama dye .
Main suke hati jew pi tanpa check maps bebetul malam before pi .

Dgn tido lmbtnye .
Gasak ko .
HUHU*

Dalam 9 lebey da smpi kt RnR Ayer Keroh da .
Laju kan aku bawak .
See the driver la .

Lek jap makan2 .
Sbb ta makan lg .
Amek yg ringan2 jew .
10 gerak balik .

Sepanjang perjalan .
Msti smpi awal nihh .
Sbb jalan okay ta jammed .

Sekali hameeekkk .
Bile nak start masuk Johor area Muar ,
Meter kereta nak pi ke 10 pun ta mau .
Duk kosonggg jew .

Kereta ta bergerak sbb ade eksiden kt depan .
1 bas and 5 kereta accident .
Dahsyat gak la .
Patut la ambulan ngan bomba byk lalu td .
Besar kes pnye citer .

Ade la 2 jam jugak kereta aku ta bergerak .
Siap bole selpie ngan duk bersila lagi duk menunggu .
Letih kaauuuuu .

Alhamdullilah lepas 2 jam jalan okay balik .
Back to normal ta jammed da .

Otw nak smpi tu makin ilang pulak sign board Kota Tinggi  nihh .
Dalam hati da risau .
Risau sesat jew senanya .
HUHU*

Oleh kerana ade la pengalaman pi Kota Tinggi nihh setahun yg lepas mase weeding Daya , 
So ingat2 lupa la jugak jalannye .

Alhamdullilah smpi gak umah Fana pukul 3.30 ptg .
Kalu kt bandar da kire lmbt la smpi tu .
Mahu mknn takde da .
Alhamdulillah smpi2 jew makanan byk lg .

Yg paling best , wpun pilihan makan ckit , tp superb sedap la gua cakap sama lu .
Terasa nak tambah tp malu .
Perempuan kan .
HEHE*

Lepas makan tggu Nai smpi sebab nak bergambar sama ngan penanten .

Puas da bertandang kt umah Fana .
Singgah pulak umah Daya kebetulan dekat .
Alang2 nak bg transkrip dye .

Kebetulan .
Umah daya pun ade kenduri .
So makan2 la kejap .
Tp kudap2 jew la .
Sbb da melantak kt umah Fana td .

Ta sangka , jmpe lg family mertua Daya .
So kecoh jugak la bersembang .
Wpun baru kenal , ramah jugak la .
Orang kata 'Ta kenal maka ta cinta kan'
Ape kaitan ??
Makcik jew kowt .

Makcik ta makcik .
Mane tahu bole jadi mak mertua pulak kan .
Opsss .
Makcik takde anak lelaki da .
HEHE*

Abes umah Daya .
Pi JB pulak nak jmpe Atikah .
My CIK PUAN MUDA kesayangan hamba .

Lame betul ta jmpe .
Rindu bangat sama kamu Atikah .

Awak keje .
Saya paham .
So ta kisah pun kena tggu depan kedai lelama .
Yg pntg dapat tgk muka awak pun jadi larhhh .
HEHE*

Semalam kalu saya ta busuk ngan peluh , saya peluk da awak lelama utk gantikan setahun lebih kite ta jmpe taw .
Seyes rindu ngada2 awak tu .
HAHA*

Dalam kul 10 malam gerak balik Shah Alamm .
Wehyyy , penat dye takyah cakap la .

Dengan belakang yg sakit , kaki kebas .
Aduuhhh .
Kena tahan lagi 4 jam .

So drive la jugak balik .

So dalam perjalanan , 
Aku nampak lain da jalan .

Uishhh , ngantuk tahap ape da nihh .

So decide benti pejam jap dlm 10 minit .
Tp ta pejam sgt pun .
Setakat baring2 jew sbb risau pulak smpi lmbt SA nty .
Ta silap benti RnR Pagoh kowt .

Abes 10 minit , gerak balik semula .

Drive pnye drive .
Arggghhhhh .
Ta mampu da nihh .

Cakap kt Zaty , aku nak tido jugak .
So tido la sejam .
Lena mcm tidok kt umah aku rase .
HAHA*

Seb baik Zaty kejut , kalu ta smpi subuh aku rase tidonyaa .

So da segar jap .
Ckp dalam hati .
No benti2 , teruskan perjalanan .

Jalan-jalan smpi la jugak SA dalam pukul 4 .
Singgah sek 7 dulu nak tido sane .
Sbb ta larat da nak drive .

Kesudahnyaaaa , tghari baru bgn .
Pnye la tido mati kan .
Ta sedar2 .

Ohhh yeaahhh .
Lepas nihhh .

Jangan berniat la nak drive sowg2 w/o co-driver .
Ingat hebat sgt .
Lagi satu , jangan nak mengatai balik hari .
Tido la semalam .
Utk rehatkan badan .
Kereta pun perlu berehat .

Aduuuhhhh , penatnya ta terkata .
Penat siaakkk .
Ta reti da nak describe penat cemana da niihh .
HAHA*

Okaayyy la .
Cukup sampi cni .
Sbb ta larat da kan .

Ingat pesan akak ea .
Jgn ingat hebat and teror sangat .

Sekian .
TQ (:

No comments:

Post a Comment